Your browser does not support JavaScript! چگونه فروش اینترنتی کسب و کار خود را افزایش دهیم؟ | های لاگ | نرم افزار فروشگاهی
چگونه فروش اینترنتی کسب و کار خود را افزایش دهیم؟

چگونه فروش اینترنتی کسب و کار خود را افزایش دهیم؟

سید مهدی طباطبایی | ۹۸/۰۳/۱۲

امروزه با گسترش استفاده مشتریان از اینترنت، کسب و کارهای مختلف جهت افزایش فروش محصولات خود، به فروش اینترنتی روی آورده‌اند. اگرچه در فروش اینترنتی نیز مانند فروش حضوری، هدف اصلی افزایش فروش است؛ اما برای رسیدن به این هدف، فراگیری تکنیک‌ها و روش‌های متفاوت از ضروریات است.

متاسفانه بسیاری از افراد برای افزایش فروش خود، صرفاً بر انجام تبلیغات سنگین و جذب مشتریان بالقوه جدید تمرکز دارند. در حالیکه تبلیغات تنها بخشی از اقداماتی است که یک کسب و کار برای افزایش فروش اینترنتی نیاز دارد. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار فروشگاهی باید بتوانید علاوه بر جذب مخاطب، احتمال تبدیل آن ها به مشتریان بالفعل را داشته باشید و به طبع آن درآمد خود را نیز افزایش دهید.

اگر شما نیز به تازگی فروش اینترنتی کسب و کار خود را راه اندازی کرده‌اید، با این مقاله «های‌سافت» همراه باشید. در این مقاله بهترین راهکارهای افزایش فروش اینترنتی کسب و کارهای فروشگاهی را مرور خواهیم کرد.

نمایش اختصاصی پیشنهادات ویژه

بدترین سایت فروش اینترنتی که دیده‌اید را به خاطر بیاورید، به احتمال زیاد یک سایت شلوغ و بهم ریخته بوده است که بنرهای متعدد پیشنهاد خرید محصولات در گوشه و کنار آن به نمایش درمی‌آمدند. مخاطبان و خریداران بالقوه در چنین سایتی گیج خواهند شد و ترجیح می‌دهند از سایت شما خرید نکنند.

در واقع وبسایت نیز مانند فروشگاه فیزیکی شما به طراحی دکوراسیون نیاز دارد. همانطور که سعی می‌کنید فروشگاه زیبایی داشته باشید و مراجعه کنندگان محصولات ویژه شما را به خوبی ببینند، باید وبسایت زیبا و مرتبی نیز داشته باشید.

برای اینکه بازدیدکنندگان سایت را به خرید محصولات خود ترغیب کنید، باید کاری کنید که مخاطب حتما پیشنهادات ویژه شما را ببیند. برای این کار چندین راه حل وجود دارد:

  • استفاده از پاپ آپ برای پیشنهادات ویژه
  • استفاده از یک نوار اطلاع رسانی در بالای وبسایت
  • استفاده از نوار کناری (Sidebar) وبسایت
  • ترغیب مشتریان از دست رفته

یکی از اتفاقات رایج در تمام فروشگاه‌های اینترنتی، کاربرانی هستند که یک یا چند محصول را برای خرید انتخاب و به سبد خرید خود اضافه می‌کنند اما از خرید خود منصرف می‌شوند. متاسفانه بسیاری از کسب و کارها و فروشگاه‌های آنلاین به این دسته از مخاطبان خود هیچ توجهی ندارند.

یکی از راهکارهای اساسی برای افزایش فروش اینترنتی ، استفاده از بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) برای ترغیب این دسته از مخاطبان است. بازدیدکننده‌ای که به وبسایت شما سر زده و حتی محصولاتی را نیز انتخاب کرده، به احتمال خیلی زیاد می‌تواند مشتری شما باشد. اما حتما برای نهایی نکردن خرید خود دلیل محکمی داشته است.

شما باید با استفاده از بازاریابی ایمیلی و ارسال ایمیل‌های مختلف، او را به خرید از وبسایت خود ترغیب کنید. به عنوان مثال تخفیف‌هایی برای محصولات مورد نظر مخاطب اعمال کنید و در ایمیل به آنها اشاره کنید.

محتوای ویدئوی محصولات برای افزایش فروش اینترنتی

طبق بررسی‌های انجام شده، تولید محتوای ویدئویی از محصولات و انتشار آنها در وبسایت می‌تواند باعث افزایش 64 تا 85 درصدی فروش اینترنتی کسب و کار شما شود. پس اگر شما نیز بدنبال افزایش فروش اینترنتی محصولات فروشگاه خود هستید، بهتر است به تولید محتوای ویدئویی محصولات رو بیاورید.

درست است که هر چقدر کیفیت محتوای ویدئویی شما بیشتر باشد، تاثیرگذاری بیشتری نیز خواهد داشت اما شما می‌توانید با توجه به بودجه خود برنامه ریزی کنید. در ابتدا لازم نیست برای تمامی محصولات از تولید محتوای ویدئویی استفاده کنید. می‌توانید تنها چند محصول مهم و پرفروش خود را انتخاب کنید. حتی اگر امکان استفاده از تیم‌های حرفه‌ای را ندارید، می‌توانید خودتان با استفاده از امکانات موجود این کار را انجام دهید.

جشنواره‌ها و تخفیف‌ها

نباید فراموش کنید که قیمت یکی از عوامل تاثیرگذار بر فروش اینترنتی محصولات است و بسیاری از خریداران نسبت به ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه واکنش نشان می‌دهند. همانطور که برگزاری جشنواره‌ها و ارائه تخفیف‌ها در فروشگاه‌های فیزیکی موثر است، کاربران فروشگاه‌های اینترنتی نیز به ارائه تخفیف حساس هستند.

بنابراین به شدت پیشنهاد می‌کنیم که هر چند وقت یکبار تخفیف‌هایی مختص کاربران وبسایت و مشتریان قدیمی خود تعیین کنید و از طریق ایمیل و پیامک به آنها اطلاع رسانی کنید.

استفاده از بازاریابی ایمیلی برای بهبود فروش اینترنتی

هنگامی که تصمیم گرفته‌اید از فروشگاه اینترنتی برای توسعه و رشد کسب و کار خود استفاده کنید، برای موفقیت باید از امکانات این فضا نیز به خوبی استفاده کنید. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین ابزارهایی است که به شما در افزایش فروش اینترنتی محصولاتتان کمک شایانی خواهد کرد.

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی از بازاریابی ایمیلی تنها برای اطلاع رسانی محصولات استفاده می‌کنند. اما با استفاده از این امکان قابل توجه می‌توانید علاوه بر اطلاع رسانی، افزایش فروش اینترنتی خود را نیز تضمین کنید.

برای افزایش رضایت مشتریان و ترغیب آنها به خرید محصولات، می‌توانید از تکنیک‌های زیر در بازاریابی ایمیلی استفاده کنید:

  • ارسال خبرنامه وبلاگ و یا محتوای کاربردی درباره محصولات
  • پیشنهاد محصولات جدید بر اساس خریدهای قبلی مشتریان
  • ارسال کدهای تخفیف
  • نظرسنجی و دریافت بازخورد از مخاطبان

همانطورکه در بالا ذکر گردید تمامی کسب و کارها و فروشگاه‌های اینترنتی یک هدف را دنبال می‌کنند و آن چیزی نیست جز افزایش فروش اینترنتی محصولات و نهایتاً بالا رفتن درآمد کسب و کار. بنابراین می توان فارغ از تبلیغات گسترده و با هزینه بالا، تنها با رعایت چند نکته و اتخاذ چند راهکار مناسب،  تاثیر شگرفی بر میزان خرید مخاطبان گذاشته و درآمد کسب و کاررا افزایش داد.

5/5 ( 2 نظر )