Your browser does not support JavaScript! نرم افزار باشگاه مشتریان چگونه کسب و کار شما را متحول می‌کند؟ | های لاگ
نرم افزار باشگاه مشتریان چگونه کسب و کار شما را متحول می‌کند؟

نرم افزار باشگاه مشتریان چگونه کسب و کار شما را متحول می‌کند؟

سید مهدی طباطبایی | ۹۸/۰۲/۳۰

امروزه تقریبا همه متخصصین علوم بازاریابی و مدیریت عقیده دارند که حفظ مشتریان فعلی بسیار ارزانتر و ساده تر از جذب مشتریان جدید است. اما با این وجود، حفظ مشتریان فعلی کسب و کار نیز کار پیچیده‌ای است که نیاز به برنامه‌ها و اقدامات خاصی دارد. اما برای تسهیل هر چه بیشتر فرآیند مدیریت مشتریان، نرم افزار باشگاه مشتریان می‌تواند ابزاری کاربردی و موثر برای کسب و کار شما باشد.

امروزه ارائه محصولات باکیفیت تنها عامل تاثیر گذار بر وفاداری مخاطب نیست، بلکه برای اینکار باید خدمات مشتریان قابل قبولی نیز داشته باشید. اما مدیریت درخواست‌های مشتریان، ارائه پیشنهادهای متناسب با نیازهای آنان، حل مشکلات، ارتباط با مشتریان و … به صورت دستی کار خسته کننده‌ای خواهد بود. به همین دلیل است که ما در “های‌سافت”، استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اما چرا تمام کسب و کارها، بویژه فروشگاه‌های آنلاین، باید از نرم افزار باشگاه مشتریان استفاده کنند؟ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سوال‌هایتان را دریافت کنید.

نرم افزار باشگاه مشتریان

هر چقدر تجربه‌ای که مشتری از کسب و کار شما کسب می‌کند کیفیت بیشتری داشته باشد، سودی که برای شما به همراه دارد بیشتر خواهد بود. در واقع وقتی مشتری از تجربه‌ای که داشته است احساس رضایت نکند، تمایلی به تکرار خرید نخواهد داشت.

اما اگر بتوانید تجربه خوبی برای وی رقم بزنید، او نیز حتما با اطرافیان خود درباره کیفیت بالای خدمات و پشتیبانی شما صحبت خواهد کرد و آنها را به خرید از شما ترغیب می‌کند. اما وای به حال زمانی که مشتری، نزد اطرافیانش از ایرادات شما صحبت کند!!!

به همین دلیل است که یک کسب و کار باید تلاش کند تا پشتیبانی حرفه‌ای و شخصی سازی شده برای هر مشتری ارائه کند تا تکرار خرید وی را تضمین کند. این کار باعث می‌شود نزد مخاطبان به عنوان یک برند معتبر و قابل اطمینان شناخته شوید و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

اما اصلا نباید از سختی اجرای فرآیند خدمات مشتریان غافل شوید. اجرای بخش‌های مختلف این فرآیند بدون داشتن ابزار مناسب، می‌تواند شما را از پا درآورد. ابزارها به شما این امکان را می‌دهند تا ارتباطات خود با مشتریان را بهبود دهید و رابطه‌ای واقعی‌تر با آنها داشته باشید. استفاده از ابزارهای خدمات مشتریان در ارضای نیازهای مشتریان و افزایش کیفیت تجربه آنها تاثیر شگرفی خواهد داشت.

به طور کلی یک نرم افزار باشگاه مشتریان از امکاناتی مانند کانال‌های ارتباطی چندگانه، سیستم ثبت درخواست پشتیبانی، مدیریت مشتریان و آنالیز عملکرد برخوردار است. همچنین برخی از شرکت‌های ارائه کننده نرم افزار باشگاه مشتریان بخش‌هایی مانند کتابخانه و بانک اطلاعاتی نیز به نرم افزارهای خود اضافه می‌کنند تا مشتریان بتوانند دانش خود درباره محصولات کسب و کار را افزایش دهند.

با داشتن چنین کاربردهای موثری، نباید دلیلی برای تردید در استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان داشته باشید. اما برای اینکه نسبت به مزیت نرم افزارهای باشگاه مشتریان مطمئن شوید، در ادامه مزیت‌های این نرم افزارها را برای شما شرح می‌دهیم.

مزایای نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب و کار

شاید هنوز هم برای بعضی از شما این سوال وجود داشته باشد که چرا باید از نرم افزار باشگاه مشتریان استفاده کنیم؟

هر شرکتی با هر اندازه‌ای و در هر صنعتی که مشغول به فعالیت باشد، می‌تواند منافع زیادی از نرم افزار باشگاه مشتریان داشته باشد. این نرم افزارها به کسب و کارها کمک می‌کنند تا از یک روش سازماندهی شده و اثربخش سیستم خدمات مشتریان خود را مدیریت کنند.

به طور کلی مزایای نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب وکارها عبارتست از:

  • تسهیل پشتیبانی مشتریان

پاسخ دادن به تلفن‌ها، ارسال جواب برای درخواست‌ها، مدیریت شکایات ثبت شده و … تنها بخشی از وظایفی هستند که برای پشتیبانی مشتریان باید انجام دهید. هر چقدر کسب و کار بزرگتر باشد، این فعالیت‌ها پیچیده‌تر و بیشتر می‌شوند. علاوه بر انجام این وظایف، شما باید بر عملکرد کارشناسان پشتیبانی نیز نظارت داشته باشید.

اما با استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان به راحتی می‌توانید تمام این اقدامات را در یک پلتفرم یکپارچه تعریف کنید و فرآیند پشتیبانی بدون ایرادی برای کسب و کارتان داشته باشید.

تقویت ارتباط با مشتریان
  • تقویت ارتباط با مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در کمترین زمان با مشتری در ارتباط باشید و بتوانید مشکلاتش را به خوبی حل کنید. معمولا در این نرم افزارها یک بانک اطلاعاتی کامل از مشتریان شما وجود دارد و به محض تماس مشتری، می‌توانید تمام سوابق وی را بررسی کنید.

از این طریق می‌توانید نیازهای مخاطب را به درستی شناسایی کنید و پاسخ‌ها را کاملا بر اساس ویژگی‌های وی شخصی سازی کنید. این کار تاثیر بینظیری در افزایش وفاداری مشتری نسبت به برند شما خواهد داشت.

  • تقویت همکاری تیمی توسط نرم افزار باشگاه مشتریان

تیم خدمات مشتریان باید درک یکسانی از جنبه‌های مختلف کسب و کار شما و همچنین فرآیندهای پشتیبانی و خدمات مشتریان داشته باشند. در غیر اینصورت فرآیند خدمات مشتریان با مشکل مواجه خواهد شد و باعث سردرگمی و نارضایتی مشتریان می‌شود.

اما با داشتن یک نرم افزار باشگاه مشتریان، می‌توانید این فرآیندها را به طور شفاف تعریف کنید و با سازماندهی مراحل مختلف، تیم یکدست و یکپارچه‌ای داشته باشید. علاوه بر این، برخی از نرم افزارها امکان چت بین همکاران را نیز فراهم کرده‌اند. بدین ترتیب در صورت بروز مشکل، کارشناس شما می‌تواند از دیگر همکاران نیز مشورت بخواهد.

  • اولویت بندی درخواست‌ها

معمولا هر روز تعداد زیادی درخواست و شکایت از طرف مشتریان دریافت می‌کنید و در شرکت‌های بزرگتر، این تعداد سرسام آور خواهد بود. اما اغلب بسیاری از این درخواست‌ها اهمیت یکسانی ندارند و باید آنها را اولویت بندی کنید.

نرم افزار باشگاه مشتریان این امکان را به شما میدهد تا درخواست‌ها را اولویت بندی کرده و زمان انجام هر کدام را مشخص کنید. بدین ترتیب هیچ درخواستی از زیر دست شما در نخواهد رفت.

  • یکپارچه سازی ارتباطات

امروزه مشتریان و مخاطبان از طرق مختلفی با کسب و کارها ارتباط برقرار می‌کنند؛ ایمیل، تماس تلفنی، پیام رسان‌ها، رسانه‌های اجتماعی، چت آنلاین سایت و ….

مدیریت تمام این کانال‌های ارتباطی می‌تواند سخت و زمانبر باشد و یا بعضی پیام‌ها را مشاهده نکنید. اما با استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان می‌توانید تمام این ارتباطات را در یک پلتفرم یکپارچه کنید. بدین ترتیب هنگامی که مشتری بار دیگر با شما ارتباط برقرار می‌کند، اطلاعات تمامی تماس‌های قبلی آن در نرم افزار باشگاه مشتریان ثبت شده است و تمام کارشناسان می‌توانند آن را پیگیری کنند.

امروزه ارائه خدمات باکیفیت و شخصی سازی شده پشتیبانی مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند نقشی اساسی در موفقیت کسب و کارها بازی کند. به همین جهت نرم افزار باشگاه مشتریان پدید آمده است تا ابزارهای مورد نیاز برای داشتن یک سیستم موثر پشتیبانی مشتریان را به کسب و کارها ارائه کند.

5/5 ( 4 نظر )