Your browser does not support JavaScript! راهنمای جامع فروشگاه اینترنتی - چگونه محصولات فروشگاه خود را آنلاین بفروشیم ؟ | های لاگ
راهنمای جامع فروشگاه اینترنتی – چگونه محصولات فروشگاه خود را آنلاین بفروشیم ؟

راهنمای جامع فروشگاه اینترنتی – چگونه محصولات فروشگاه خود را آنلاین بفروشیم ؟

ارمیا ذبیحی | ۹۸/۰۱/۲۵

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که با واژه فروشگاه آنلاین یا فروشگاه اینترنتی ( Online Shop ) آشنایی نداشته باشد. شما به راحتی می توانید محصولات مورد نیاز خود را از این فروشگاه‌ها خریداری کنید؛ ولی نکته مهم این است که اگر ما هم بخواهیم یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم، از کجا باید شروع کنیم و مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می تواند بسیار سخت باشد؛ چرا؟

زیرا سؤال های بسیار زیادی وجود دارد که باید در ابتدا به این سؤال ها پاسخ بدهید. به طور مثال:

  • چگونه می توانم اعتماد مشتریان را جلب کنم؟
  • چگونه می توانم درگاه پرداخت اینترنتی بگیرم؟
  • چگونه می توانم سایت فروشگاهی خود را در معرض دید همگان قرار بدهم؟
  • و سؤالات دیگری از این دست… .

نگران نباشید ما در این مقاله به تمامی سؤالات شما به صورت کامل و جامع پاسخ خواهیم داد و به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید.

پلتفرمی را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید

در خرید آنلاین به اشکال متفاوتی انجام می‌شود

مهم ترین نکته ای که باید برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در نظر بگیرید، انتخاب یک پلتفرم مناسب است تا بتوانید وبسایتی با توانایی‌های متناسب با نیازهای پرسونای مخاطب، در مقابل چشمان مشتریان خود آماده کنید. در صورتی که این کار را به درستی انجام دهید، مخاطبان بدون هیچ دردسری می‌توانند وارد فروشگاه اینترنتی شما شوند و خرید خود را به راحتی انجام دهند.

در ایران فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیادی وجود دارد؛ ولی آیا همه‌ی این فروشگاه‌ها پلتفرم مناسب را برای خود انتخاب کرده اند؟ اگر این مقاله را تا انتها دنبال کنید ما به شما نشان می دهیم که یک فروشگاه اینترنتی موفق با تکیه بر چه اصولی بنا می‌شود…

شما برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، انتخاب‌های زیادی ندارید

فروشگاه اینترنتی در  شبکه های اجتماعی

در ایران افراد بسیاری شبکه های اجتماعی را برای فروش محصولات خود انتخاب می‌کنند. آیا این روش نتایج مطلوب را حاصل می‌کند؟ آیا مردم به شبکه های اجتماعی برای خرید محصول اعتقاد دارند؟ چرا؟ ( در بخش نظرات منتظر نظر شما هستم )

فرهنگ خرید آنلاین مایحتاج زندگی در گذشته بین مردم ایران مرسوم نبود؛ اما با رشد تکنولوژی و توجه به آخرین آمار منتشر شده، 71 میلیون نفر ایرانی از اینترنت استفاده می‌کنند. این آمار بیانگر این است که آگاهی عمومی مردم نسبت به استفاده از اینترنت افزایش یافته است.

آمار بالا بدان معنی نیست که فروش اینترنتی بسیار ساده است. چرا  که فضای کسب و کارهای اینترنتی ایران نیز همانند سایر کشورهای فعال در این حوزه، همواره در معرض برخی اعمال سودجویانه و فریبکارانه قرار دارد. سودجویان سعی می کنند تا با سؤاستفاده کردن از عدم آگاهی مردم، به اهداف خود برسند که متاسفانه در برخی موارد توانسته‌اند موفق عمل کنند.

دانستن این نکته امیدوارکننده است که بر اساس همان آمار، به صورت مستمر بر میزان آگاهی مردم نسبت به گذشته افزوده می‌شود؛ اما در نهایت این موارد عاملی شده است تا جلب اعتماد مردم برای خرید آنلاین از سایت شما را سخت تر کند.

پس با تفاسیر فوق شبکه های اجتماعی که امنیت بالایی ندارند نمی توانند پلتفرم مناسبی برای فروش محصول باشند.

چگونه فروشگاه اینترنتی بزنم؟

گام اول در راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی انتخاب یک پلتفرم مناسب است. بدون شک در انتخاب پلتفرم در مقابل گزینه‌های متعددی قرار خواهید گرفت. اما با توجه به موارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، قادر خواهید بود از پس انتخاب پلتفرم مناسب برآیید.

استفاده از سامانه سایت ساز  WordPress

سامانه ورد پرس برای راه اندازی فروشگاه آنلاین

مدتی است انقلابی عظیم در حوزه طراحی وبسایت ایجاد شده است و شما با برخورداری از دانش اندکی در زمینه‌ی طراحی وبسایت، قادر خواهید بود تنها با استفاده از چند افزونه یک سایت با جذابیت های گرافیکی بالا طراحی کنید و حتی فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

در صورتی که برای شما مقدور است همواره سعی کنید تا انتخاب پلتفرم مناسب بر اساس نظر  متخصصین این حوزه انجام شود.

البته سامانه‌های سایت ساز دیگری نیز برای انجام این کار طراحی شده‌‌اند که هریک دارای ویژگی‌های خاصی هستند. در این میان سامانه Presta shop به صورت تخصصی جهت راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی ارائه خدمت می‌کند.

در انتخاب از بین این سامانه‌ها تنها کاری که باید انجام دهید، بررسی ومطالعه ویژگی‌ها و امکاناتی است که هریک از آن‌ها به شما ارائه می‌کنند. ( در مقالات بعدی به تفضیل به هریک از این موارد خواهم پرداخت. )

استفاده از سامانه‌های مدیریت محتوا یا همان سامانه‌های سایت‌ساز معمولاً سریع‌ترین و مقرون‌ به صرفه‌ترین روش است.

زیبایی و بهینه‌سازی

طرح خلاقانه برای فروشگاه آناین

سعی کنید برای سایت خود یک تم مناسب انتخاب کنید تا برای کاربران یا همان مشتریان شما جذاب باشد. ظاهر زیبای فروشگاه اینترنتی شما، حس خوبی به بازدیدکنندگان القا می‌کند که منجر به افزایش شانس شما در فروش محصولات و خدمات موجود در فروشگاهتان می‌شود.

علاوه بر ظاهر مناسب فروشگاه اینترنتی، بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجوگر نیز بسیار مهم است. اهمیت این مورد همواره در حال افزایش است. امروزه اکثریت مردم در کل دنیا، با استفاده از موتور جستجگر گوگل خرید می‌کنند. بر همین اساس، فروشگاه‌هایی که گوگل به آن‌ها معرفی می‌کند، شانس بالاتری در فروش و جذب مشتری خواهند داشت.

به احتمال زیاد این پرسش ذهن شما را به خود درگیر کرده‌است که چگونه می‌ توانید در میان فروشگاه‌هایی قرار بگیرید که گوگل به جستجوگران معرفی می‌کند؟! پاسخ این پرسش نسبتاً تخصصی و پیچیده است؛ اما به عنوان یک راهنمایی توصیه می‌کنیم تا:

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرایند بهینه‌سازی برای موتور جستجوی گوگل، با متخصصین حوزه بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان متخصصین سئو رجوع کنید.

 کاربرانی را که با تلفن های هوشمند خود به سایت شما آمده اند را نادیده نگیرید؟

امروزه طبق تحقیقات انجام شده اکثریت کاربران توسط گوشی های هوشمند خود به اینترنت متصل می شوند و این آمار نشان می دهد که شما باید توجه ویژه ای به این کاربران داشته باشید.

کاربران اینترنت در ایران بیشتر با استفاده از گوشی‌های همراه به اینترنت متصل می‌شوند. با توجه به اینکه نمایش سایت شما در نسخه دسکتاپ با نمایش در گوشی از لحاظ ساختاری متفاوت است. شما باید دقت کنید تا در نسخه موبایل خود جلوه‌های بصری زیبایی داشته باشید تا کاربرانی که توسط تلفن ها هوشمند وارد سایت شما می شوند بتوانند به راحتی خرید کنند.

تحقیقات در سال 2017 نشان داده‌اندکه 63 درصد از کاربران اینترنت به وسیله گوشی‌های هوشمند به اینترنت متصل می شوند و 37 درصد مردم نیز به وسیله لپ تاپ و تبلت به اینترنت متصل می شوند.

موتور جستجوگر گوگل نیز برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج خود اهمیت زیادی برای این موضوع قائل است و بر همین اساس الگوریتم‌های متعددی طراحی کرده است. در این الگوریتم‌ها، گوگل امتیاز بالایی برای وبسایت‌هایی در نظر گرفته‌است که نسخه‌ای اختصاصی از وبسایت خود را برای نسخه موبایل طراحی کرده‌اند. جالب است بدانید که عدم وجود نسخه مناسب برای موبایل از وبسایت‌، دارای نمره منفی است.

در نگاه اول برای کاربر جذاب باشید

در واقع برای اینکه بتوانید کاربر برای سایت فروشگاه اینترنتی خود جذب کنید، باید دقت کنید که طبق تحقیقات انجام شده فقط و فقط 50 میلی ثانیه فرصت دارید. این زمان را بسیاری از  متخصصین با عنوان جادوی اولین برخورد می‌شناسند. پس سعی کنید آنقدر جذاب باشید تا کاربر جذب سایت شما شود.

برای افزایش جذابیت فروشگاه اینترتی چه کارهایی باید بکنیم:

  • شما برای اینکه بتوانید یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنید و کاربران را جذب فروشگاه خود بکنید، باید سعی کنید خلاق باشید، زیرا خلاقیت این پتانسیل را دارد تا کاربر را در همان نگاه اول جذب کند.
  • برای جذابیت بیشتر حتما نام برند خود را به گونه‌ای طراحی کنید که کاربر به محض مشاهده نام برند، جذب سایت شود.
  • لوگو یکی از فاکتورهایی است که شاید مهم به نظر نرسد؛ اما تاثیر زیادی در ذهن کاربران به جا می‌گذارد که احتمال جذب آن‌ها را بالا می‌برد.
  • علاوه بر نکات بالا، نام دامنه فروشگاه اینترنتی نیز بسیار تاثیر‌گذار است و معمولاً پیشنهاد می‌شود تا مرتبط با محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی باشد. به بیان ساده‌تر، عنوان دامنه باید مرتبط با کسب و کار باشد.
  • برای جلب توجه کاربران، پیشنهاد می‌شود حتماً از یک تم جذاب برای فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید؛ زیرا کاربر در برخورد اول توجهش تنها به جلوه‌های بصری فروشگاه آنلاین جلب می‌شود. یک ظاهر جذاب و خلاقانه شروع خوبی برای جذب مشتریان احتمالی است.

محتوای تصویری بسیار مهم است

باید این نکته را به یاد داشته باشید که مغز انسان‌ها توانایی بیشتری در یادآوری محتوای تصویری و توانایی کمتری در یادآوری محتوای متنی دارد. پس اگر می خواهید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید، فراموش نکنید که کاربران شما محتوای تصویری شما را بیشتر به خاطر خواهند آورد.

اگر می‌خواهید سایت شما با دیگر سایت ها متفاوت باشد، سعی کنید محتوای تصویری سایت خود را شخصی سازی کنید و از جذابیت های بصری همچون اسلایدر ها و انیمیشن ها برای نمایش عکس ها استفاده کنید.

سامانه‌های سایت ساز را فراموش نکنید. سامانه‌های سایت به راحتی می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند. تنها چیزی که برای کسب بهترین نتیجه نیاز دارید مقداری خلاقیت است.

 چند نکته کلیدی برای بارگذاری محتوای تصویری در فرشگاه اینترنتی

نمونه عکس محصول استاندارد برای فروشگاه اینترنتی
  • از پس زمینه سفید برای تصویر محصولات خود استفاده کنید.
  • سعی کنید از تصاویری با سایز بزرگ استفاده کنید تا کاربر به راحتی بتواند جزییات محصولی که قصد خرید آن را دارد را ملاحظه کند.
  • قابلیت بزرگنمایی را برای کابران فعال کنید تا جزییات محصول را بهتر ببیند. (سایت آمازون یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی است که از این قابلیت استفاده می‌کند.)
  • سعی کنید از تمام زوایای محصول خود عکس داشته باشید تا کاربر محصول را از تمام زوایا ببیند و با اطمینان خاطر محصول را خریداری کند.

نکات بالا بر گرفته شده از آمار زیر است:

  • 66 درصد کاربران علاقه دارند از زوایای مختلف محصول مد نظر خود عکس ببینند.
  • برای 77 درصد کاربران کیفیت عکس فاکتور بسیار مهمی است.
  • 61 درصد از کاربران علاقه دارند تا عکس محصول مورد نظر آن ها قابلیت بزرگنمایی داشته باشد.

دسترسی آسان به قسمت های مختلف سایت

فروشگاه آنلاین باید کاربر پسند طراحی شود

یکی از مهمترین مواردی که فروشگاه اینترنتی را در میان کاربران به فروشگاهی محبوب تبدیل می‌کند، وجود یک سیستم ‌ناوبری ( Navigation ) مناسب است. کاربران برای اینکه تجربه‌ای خوب از خرید در فروشگاه آنلاین داشته باشند باید به راحتی بتوانند محصول مورد نیاز خود را پیدا کنند.

در طراحی سیستم ناوبری فروشگاه اینترنتی و خصوصاً منوهای ناوبری حتما به موارد زیر دقت کنید:

محصولات جدید

اضافه کردن بخش محصولات جدید برای کاربران بسیار جذاب است؛ زیرا زمانی که مشتریان سایت شما دوباره به سایت شما باز می گردند شاید حوصله این را نداشته باشند تا در بین محصولات قدیمی به دنبال محصولات جدید بگردند.

آخرین بازدیدها

برخی از مشتریان بعد از جستجو در سایت نیاز دارند تا بعضی از محصولات را که در جستجوی سایت دیده‌اند را مجددا بررسی کنند. افزودن بخش آخرین بازدید‌ها می تواند به کاربر کمک کند تا به این محصولات دسترسی آسان داشته باشد.

منوی کشویی

استفاده از منوی کشویی به کاربران کمک می‌کند تا بدون در نظر گرفتن موقعیت فعلی آن‌ها در وبسایت بتوانند تنها با یک کلیک در موقعیت دیگری در وبسایت قرار بگیرند.

ایده‌‍‌های خلاقانه به کار ببرید

همانطور که می دانید در بازار فروشگاه‌های اینترنتی رقابت بسیار شدیدی وجود دارد. به همین دلیل، باید سعی کنید از تمام ابزارهای در دسترس خود برای پیروزی در این رقابت بهره بگیرید. استفاده از ایده‌های خاص و خلاقانه، بدون در نظر گرفتن هزینه‌ها، می‌تواند به عنوان یک برگ برنده عمل کند. فروشگاه‌های آنلاین کوچک و نوپای بسیاری تنها با استفاده از ایده‌های خلاقانه و کم هزینه توانستند سهم قابل توجهی از بازار را از چنگال فروشگاه‌های بزرگ و شناخته شده کسب بدست آورند.

ایده‌پردازی و خلاقیت را بیشتر جدی بگیرید

برای اینکه بتوانید منظور از ایده خلاقانه را درک کنید، توصیه می‌کنم وبسایت‌های زیر را با دقت بیشتری بررسی کنید:

پیشنهادهای ویژه فروش قرار دهید

امروزه با توجه به افزایش شدت رقابت بین فروشگاه‌های اینترنتی، باید هوشمندانه‌تر از گذشته عمل کنید. رقابت با فروشگاه‌های اینترنتی باسابقه وشناخته شده می تواند به نسبت سخت و پیچیده باشد. شاید باور نکنید ولی در حدود 10 میلیون فروشگاه اینترنتی در همین لحظه که شما مشغول مطالعه این مقاله هستید، در سراسر دنیا مشغول به فعالیت هستند.

این تعداد بیانگر این نکته نیست که راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی دیگر قدیمی شده است و شما شانسی برای موفقیت در این کارزار ندارید، بلکه به شما می‌گوید که باید با استفاده از ایده‌های تازه و خلاقانه خود را متفاوت از دیگران معرفی کنید.

سؤال: پیشنهادهای ویژه فروش چیست؟

هر کسب و کار موفقی از ایده و مدل خاص خود استفاده می کند تا خود را نسبت به بقیه متمایز می کند. شما برای اینکه نسبت به بقیه متفاوت باشید باید از ایده‌ای خاص که پیش‌تر به آن اشاره کردیم استفاده کنید. اما این ایده‌ها را در کجا باید پیدا کنید؟

ایده‌پردازی فرایندی پیچیده و تا اندازه‌ای ناشناخته است. ولی با وجود این پیچیدگی، پیشنهادهایی برای شروع فرایند ایده‌پردازی وجود دارد که در مرکز آن‌ها تحلیل رقبا قرار گرفته است. نقاط ضعف رقبا می‌تواند نقاط عطف فرایند ایده‌پردازی شما باشد. البته، توصیه می‌کنیم که از نقاط قوت رقبا به هیچ عنوان به سادگی عبور نکنید و از آن‌ها نهراسید.

از چت ها آنلاین استفاده کنید

شما با استفاده از چت‌های آنلاین می توانید به کاربران بالقوه کمک می کنید تا خرید خود را به راحتی انجام دهند و به راحتی تصمیم بگیرند. طبق تحقیقاتی که محققین حوزه بازاریابی دیجیتالی انجام داده اند، از لحاظ روانی۷ چت کردن با یک نفر به صورت آنلاین در مورد خرید یک محصول، تاثیرگذار تر از خواندن مراحل خرید است.

شما می توانید با راه اندازی بخش چت آنلاین کمک بسیاری به کاربران کنید و فرایند تصمیم‌گیری خرید آن‌‌ها را سریع و آسانتر کنید. این مورد هم مانند موارد قبلی می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت فروشگاه اینترنتی شما داشته باشد.

۳۱ درصد از افرادی که خرید آنلاین انجام می‌دهند تمایل دارند تا خرید خود را از فروشگاه‌هایی انجام دهند که دارای سیستم چت آنلاین باشد

۶۲ درصد از خریدارانی که از سیستم چت آنلاین یک فروشگاه اینترنتی استفاده کرده‌اند مجددا از همان فروشگاه خرید کرده‌اند

ارائه کوپن های تخفیف

امروزه استفاده از تخفیف در میان فروشگاه‌های اینترنتی به امری رایج و متداول بدل شده است. یکی از مهمترین دلایل استفاده از این دست تکنیک‌ها به حساسیت قیمتی بالای بازارهایی است که این فروشگاه‌ها در آن فعالیت می‌کنند. مشتریانی که به قیمت حساس هستند، شدیداً به تمام اتفاقات پیرامون قیمت واکنش نشان می‌دهند.

استفاده از  استراتژی‌های تخفیفی می تواند از لحاظ روانی بر روی کاربران تاثیر بگذارد.

شما باید قیمت پایین‌تری نسبت به رقبای خود ارائه دهید تا بتوانید گوی سبقت را از رقبای خود بربایید. نکته جالب درباره استفاده از کد تخفیف این است که 75 درصد کاربرانی که به وسیله موبایل به اینترنت متصل شده اند و خرید انجام داده اند از کد تخفیف استفاده کرده‌اند.

شما به چه بهانه‌ای می توانید کد تخفیف به مشتریان خود ارائه دهید

  • شما می توانید به عنوان اولین خرید این کدهای تخفیف را ارائه دهید.
  • به ازای رسیدن به حدنصاب مشخصی از خرید
  • در ازای عضویت در سایت
  • و سایر دلایل از جمله در مناسبت‌های مذهبی و ملی شما می توانید کد تخفیف ارائه دهید.

یک استراتژی مناسب برای سئوی وبسایت خود در نظر بگیرید

یکی از مهمترین راهکارهای موفقیت کسب و کار در دنیای امروز استفاده از وب سایت است. ولی صرف داشتن وب سایت به تنهایی کافی نیست و شما اگر بخواهید برند یا محصول خود را در معرض دید کاربران قرار دهید، باید برخی موارد را در نظر داشته باشید:

اگر می خواهید همه برند شما را ببینید باید سایت خود را بهینه کنید

SEO یعنی بهینه‌سازی برای موتور جستجوگر ( Search Engine Optimization )

2.2 تریلیون جستجو توسط موتور گوگل در طول یک سال انجام می شود. نکته اصلی در مورد این آمار این است که 90 درصد کاربران فقط بر روی سه لینک اول کلیک می کنند.

پس نتیجه می گیریم که اگر می خواهید فروشگاه و محصولات شما در معرض دید همه قرار بگیرد پیشنهاد می‌شود حتما یک استراتژی سئو مناسب تدوین کنید.

چندنکته کلیدی درباره سئوی فروشگاه اینترنتی

برای اینکه یک سایت فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم در ابتدا باید به فکر بهینه‌سازی این سایت باشیم و اصول مناسبی را برای آن در نظر بگیریم:

صفحه محصولات خود را بهینه کنید

محصولات خود را حتما به کلمات کلیدی بدل کنید؛ اما عجله نکنید. شما باید از کلمات کلیدی که همان نام محصولات فروشگاه اینترنتی شما است استفاده کنید. این عبارت به معنی این نیست که بی دلیل و به صورت زیاد و تکراری از این کلمات استفاده کنید. زیرا گوگل الگوریتم هایی دارد که با استفاده از آن‌ها متوجه می‌شود که هدف شما راحتی و رفع نیاز کاربران نیست.

فراموش نکنید که گوگل بسیار هوشمند است و در بسیاری از الگوریتم های خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. پس سعی کنید که گوگل را دور نزنید زیرا اگر متوجه شود، شما را جریمه می کند.

برای معرفی عنوان محصولات به صورت کلمات کلیدی، برای عنوان و متن جایگزین عکس از کلمه کلیدی ( نام محصول ) استفاده کنید. این کارها برای شروع بسیار خوب هستند.

سعی کنید تا URL هایی استفاده کنید که ساده باشند

معمولا کسانی که سایت فروشگاه اینترنتی راه اندازی می کنند، URL های بسیار طولانی و سخت انتخاب می کنند؛ ولی کاربران اصلا نمی خواهند با تعداد زیادی کاراکتر مواجه شوند. مطمئنا اگر سایتی URL های زیادی داشته باشد، کاربر ترجیح می دهد تا وارد آن سایت نشود. پس سعی کنید تا URL کاربر پسند ( User friendly ) انتخاب کنید.

از بارگذاری محتوای تکراری یا کپی

خیلی از افراد سعی می کنند با کپی کردن محتوای سایت های دیگر، سایت خود را پر محتوا نمایش دهند؛ اما این کار یک اشتباه بزرگ است. گوگل متوجه این موضوع می شود و مطمئنا شما را جریمه می کند.

 سخن آخر

فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه آنلاین توانسته است خود را به بسیاری از افراد ثابت کند. در حال حاضر کمتر کسی را می‌توانیم پیدا کنیم که خود و نزدیکانش تجربه‌ی خرید اینترنتی را نداشته باشند.

بر همین اساس، بسیاری از کسب‌وکارها در چند ساله گذشته به فضای آنلاین ورود کردند و شانس خود را برای توسعه کسب و کارشان امتحان کردند. همانند بازار سنتی، بازار‌های مجازی و آنلاین نیز راه و رسم خود را دارند که در صورت بی‌توجهی به این راه و رسم نیتجه‌ای جز شکست در پی نخواهند داشت.

در این مقاله سعی کردیم مواردی را پیرامون پرسش « چگونه فروشگاه اینترنتی بزنم » مطرح کنیم. امیدواریم علاوه بر پاسخ دادن به برخی پرسش‌های شما، نظرتان را نیز جلب کرده باشد؛ اما در پایان باید بگوییم که این موارد تنها تکه‌ای مهم از یک تکه پارچه چهل تکه است و این راه همچنان ادامه دارد. با ما همراه باشید…

در بخش نظرات این پست می‌توانید نظرات و تجربیات خود را بیان کنید تا سایر علاقه‌مندان به این حوزه نیز بتوانند از تجربیات شما بهره‌مند شوند. علاوه بر این، با بیان انتقادات و پیشنهادات خود در بخش نظرات علاوه تشویق مجموعه های‌سافت به فعالیت بیشتر، سرنخ‌های خوبی برای مقالات بعدی را به ما نشان دهید.

4.5/5 ( 4 نظر )